Het Twitteraccount @DeLaene is gericht op de totale afdeling Voetbal van omnivereniging Voorwaarts, met als positionering:
“De virtuele kantine van Voorwaarts Twello met een rondje langs de voetbalvelden van sportcomplex De Laene”
In februari 2011 zijn we gestart en in oktober 2014 is de mijlpaal van 1000 volgers bereikt!
Duizend volgers voor @DeLaene! pic.twitter.com/t11S6UKwps
— Paul Overmars (@POtwello) October 12, 2014
Van te voren hebben we met de beheerders binnen onze vereniging goed nagedacht over wat we WEL en NIET tweeten. Mede hierdoor is het account succesvol geworden en het aantal volgers blijven toenemen.
@DeLaene werd zelfs al eens als voorbeeld gebruikt in een artikel over de integratie van social media bij sportverenigingen.
Hopelijk wordt ook het account op Twitter van onze omnivereniging @SvVoorwaarts (gestart in januari 2013 en momenteel meer dan 600 volgers) net zo succesvol als de afdeling Voetbal.