In tegenstelling tot de website waar aansluitend eenzijdige communicatie mogelijk is, wordt Facebook (sinds 21 november 2011, na een presentatie voor het Voetbalbestuur) ingezet voor interactie met de fans. De pagina Voorwaarts Voetbal is (net als het Twitteraccount @DeLaene) alleen toegespitst op de afdeling Voetbal.
Een groot voordeel van Facebook is dat deze fans zelf content (updates en foto’s) kunnen plaatsen op de pagina. Bijkomend voordeel ten opzichte van een gastenboek is dat iedere bijdrage niet anoniem kan worden geplaatst, maar vanuit het profiel van de fan.
Naast het plaatsen van updates en foto’s en de bijbehorende reacties/likes/shares, kan de interactie ook gevonden worden door middel van polls. Via evenementen zijn fans uit te nodigen en is zichtbaar welke personen hierbij aanwezig zijn. Door het taggen van (archief)(team)foto’s op een bepaalde datum, ontstaat bovendien een uitgebreid chronologisch online clubarchief.
Vooral de fanbijdragen en (onderlinge) interactie vormt een meerwaarde van Facebook, waardoor dit medium naast de website als extra online communicatiemiddel kan worden ingezet.