Mijn leukste bijbaan heb ik gehad bij Videotheek Hollywood in mijn woonplaats Twello. Helaas had ik er maar 1,5 jaar gewerkt toen het bedrijf eind 2009 (net als zoveel andere videotheken) jammer genoeg gedwongen de deuren moest sluiten.
Films kijken is een hobby van me, maar de videotheek had een uitgebreider assortiment met onder meer muziekdvd’s, games, cadeauartikelen/gadgets, Toto, Lotto en Krasloten. Al deze onderdelen van het complete assortiment waren onderdeel van de website die ik bijhield. Als extra marketing ontwierp ik met behulp van Photoshop posters en advertenties, die werden gebruikt voor gedrukte media (lokale krant en clubbladen sportverenigingen) en die ik ook op de website publiceerde.
Het belangrijkste onderdeel waardoor de website up to date bleef, waren de bijgewerkte wekelijkse lijsten. Naast de Top 10 van meest verhuurde dvd’s werden alle premières besproken (met filmcover, genre en een korte omschrijving) én stond er een overzicht van films die werden verwacht. Websitebezoekers konden vanuit huis al bepalen welke aanstaande premières zij wilden huren.
Daarnaast werden er regelmatig nieuwsberichten geplaatst zodra het assortiment werd uitgebreid (met bijvoorbeeld nieuwe krasloten) en bij evenementen en acties. Om de voetbalfans te stimuleren werden er records bijgehouden van de winnende Totoformulieren. Relevant branchenieuws plaatste ik ook op de website van videotheek Hollywood.
De website bleef alsmaar groeien en op het eind was er een uitgebreide en complete filmdatabase ontstaan. Het ideale visitekaartje voor een detailhandel, die helaas niet van uitsterven kon worden gered.