BLØF heeft een videoclip in augmented reality gelanceerd. Deze en andere voorbeelden van “toegevoegde realiteit”.

Augmented reality is een techniek die online communicatie en offline communicatie samenbrengt. Er wordt een combinatie gemaakt tussen de reële- en virtuele wereld, door gebruik te maken van een app op een mobiele telefoon of tablet en een afbeelding op drukwerk zoals tijdschriften of posters.


BLØF
De Nederlandse popgroep BLØF heeft deze techniek toegepast op de videoclip bij de nieuwe single ‘Zo Stil’, die afgelopen maandag is gelanceerd. Als je de app download en de cd-cover of abri-poster scant, wordt de interactieve videoclip afgespeeld.


Axa
Eerder bracht verzekeringsmaatschappij Axa advertenties “tot leven”. Door de app te downloaden en je telefoon op de advertentie (i-Ad) in het tijdschrift te plaatsen, werd de video getoond.


Volkswagen

Bij de lancering van de nieuwe Beetle van Volkswagen, is er gebruik gemaakt van augmented reality om de auto in actie te laten komen op billboards en abri-posters.


X-Ray

Door de kleding van modellen in een tijdschrift kijken, is mogelijk met deze X-Ray app en dankzij augmented reality.