Content specialist Eva Vangenechten gaf 5 trends voor contentstrategie in 2015.

Deze blogpost is onderdeel van Congres Content Marketing & Webredactie. Lees ook over andere keynotes en breakout sessies. De foto is afkomstig van Entopic op Facebook.

 

  1. Global content strategy
    Internationale content afgestemd op de lokale doelgroep. Content dus niet alleen rechtstreeks vertalen maar ook aanpassen en verbeteren.
  2. Niche
    Zoek uw eigen niche. Richt je op jouw specialisatie.
  3. Branding
    De missie en visie moet bij elke online uiting worden uitgedragen. Dit is een belofte aan de bezoeker: “Hier staan wij voor!”.
  4. Contentbeheer
    Het up to date houden van content is essentieel. Net als bij een huis is onderhoud belangrijk. Contentstrategen gaan zich ook en meer bezighouden met beheren. Contentbeheer is een continu proces en blijft in 2015 belangrijk.
  5. Persona
    Ze zei het als: “Always keep your persona in mind”. Houd bij een contentstrategie dus rekening met de doelgroep.