De afgelopen tijd heb ik door heel Nederland werkbezoeken afgelegd bij verschillende merken van Achmea. Het doel hiervan was meekijken en kennisdeling op het gebied van Online en Content. Een kijk achter de online schermen van Interpolis, FBTO, Zilveren Kruis en de website van Achmea.
Over de werkbezoeken
Overal waar ik kwam, werd mijn initiatief toegejuicht en enthousiast gereageerd. Het doel van kennisdeling werd onderstreept en is absoluut behaald. Door deze tour binnen Achmea heb ik goede indrukken gekregen van hoe er bij de verschillende merken wordt gewerkt.
Labels vergeleken
Bij de werkbezoeken heb ik zowel veel overeenkomsten als verschillen geconstateerd. De labels heb ik met elkaar vergeleken op de samenstelling en werkwijze van het online team, de webredactie en het scrumteam. Relevante vergelijkingen hieromtrent worden intern gedeeld. In onderstaande tweets een impressie van de werkbezoeken.
Glashelder werkbezoek bij Interpolis, met pokersessie, contentstrategie, aftrap siteconcept en demo Online Team. @NicollevanBakel bedankt!
— Paul Overmars (@POtwello) February 26, 2015
Weer kennisdeling over Online en Content tijdens werkbezoek, dit keer bij FBTO in Leeuwarden. @SandraEverts bedankt! pic.twitter.com/kZtvAQro3G
— Paul Overmars (@POtwello) March 5, 2015
Derde interessante werkbezoek bij ZK, over o.a. de online community, content overleg en Social Hub. Bedankt @rogierz! pic.twitter.com/TrgsTARVk5
— Paul Overmars (@POtwello) March 19, 2015
Meekijken en kennisdeling over Online en Content bij vierde werkbezoek. Nu in Zeist bij de webredactie van Achmea.nl pic.twitter.com/RRE4fRZXrV
— Paul Overmars (@POtwello) April 9, 2015