Laatst las ik een artikel over contentmarketing bij Vitesse, op zowel Marketingfacts als Sportnext. Om meerdere redenen sprak dit artikel mij erg aan. Vooral vanwege een kijk achter de schermen bij mijn favoriete voetbalclub (als ex-speler en supporter) én ook nog eens op mijn vakgebied online.
Content bij Vitesse in het kort
Contentmarketing gaat over verhalen vertellen die het waard zijn om te delen. Bij voetbalclub Vitesse gebeurt dit naast de website via verschillende online kanalen, zoals Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, Instagram en de app. Via de contentkalender wordt content aan een thema gekoppeld en voor specifieke doelgroepen gemaakt.
Online communicatie
Deze werkwijze is vergelijkbaar met hoe we de online communicatie bij Voorwaarts hebben opgezet. Meerdere online kanalen, voor andere doelgroepen, de sterkten van ieder kanaal benutten en daar specifieke content voor maken. Op deze manier vullen alle kanalen elkaar aan in de totale online communicatie, geheel volgens mijn visie.
Afspraak bij Vitesse
Omdat ik zo enthousiast werd van het artikel, heb ik contact gezocht met de geïnterviewde (Coördinator Digitale Media). Inmiddels hebben we afgesproken dat ik offline (op Papendal) een kijk achter de schermen bij de online afdeling van Vitesse mag nemen, GAAF! Na dit voetbalseizoen ga ik zien hoe bij Vitesse wordt gewerkt met online content.