Een sessie die ik heb gevolgd tijdens Marcom14: “Content Marketing: Best Practices” door Robert Doggers.

Bekijk ook het overzicht met blogs van alle sessies die ik heb gevolgd.

 

Marcom14 over deze sessie:
Content maken die bijdragen en merk- en marketing doelstellingen en tegelijk ook gewaardeerd wordt door de doelgroep, dat is niet altijd eenvoudig om (structureel) te realiseren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden laat Robert Doggers zien content marketing kan werken voor zowel zender als ontvanger.

Blijkbaar een populaire sessie, want Theater 4 was bomvol. Robert Doggers benoemde drie vormen van contentmarketing met voorbeelden:

  • Entertainment: Pet Flow (The most interesting news for pet parents) een blog die populaire video’s over dieren verzamelt en daarmee traffic én sales genereert.
  • Inspiratie: Brighter Life (Sharing ideas about money, health and family), artikelen, video’s, polls, tools en columns van een financieel dienstverlener in Canada.
  • Hulp: Gamma Klusadvies (De beste doe-het-zelf tips) een overzicht van belangrijke klustips en klusadviezen met video’s.

Om tot goede content te komen, is dit essentieel:

  • Needs: er moet behoefte voor zijn
  • Ideas: een creatief idee voor uitwerking
  • Production: een kwalitatieve uitwerking

Over de contentbehoefte werd onderstaand overzicht getoond, met daarbij interessante praktijkvoorbeelden van verschillende behoeften. Die 7 Content Needs is een goede gestructureerde verzameling en heb ik een jaar geleden getweet: