De tweede dag van Training Contentmarketing had wederom een gevarieerd aanbod.

 

 

Lees ook nog alles over dag 1 van Training Contentmarketing.

In grote lijnen waren er twee hoofdonderwerpen, die ik in aparte blogposts heb uitgewerkt:

 

Wrap-up
Deze trainingsdag werd afgesloten met deze samenvatting:

  • Van boeien en bereiken naar binden en bewegen
  • Vertellen / demonstreren/ entertainen / helpen
  • Voer Google
  • Wees authentiek
  • Stop productdenken, start klantdenken
  • Wees nieuwswaardig
  • Verras
  • Maak mensen hongerig
  • Durf (je te onderscheiden en op te vallen)
  • Van likken naar liken
  • Denk narratief (personage)

Huiswerk
Na de eerste trainingsdag hadden we ook huiswerk gekregen voor de tweede trainingsdag. Medecursisten gaven een grafrede (welk verhaal dat het waard is om te delen, gaat er gemist worden als het merk overleden zou zijn?) van de gemeente Haarlem en Artez en een redactieformat met verschillende pijlers van Radio 538.

Mijn presentatie ging over Contentmarketing van Avéro Achmea en Centraal Beheer. De overeenkomsten en de verschillen en wat zij van elkaar kunnen leren. Daarnaast enkele voorbeelden van 10 typen contentmarketing ter inspiratie. Later gaf de docent aan dat dit niet direct contentmarketing is omdat het niet altijd is gebaseerd op de STE van de organisatie en dus relevantie mist. Bekijk mijn Presentatie Contentmarketing.


Dagprogramma training Contentmarketing

Dag 2: Crossmediale contentstrategie

  • crossmedia en contentmarketing
  • versterken van relatie
  • customer journey
  • content creatie
  • toegevoegde waarde