Een sessie die ik heb gevolgd tijdens Marcom14: “Storytelling + contentstrategie = conversie!” door Patrick Petersen.

Bekijk ook het overzicht met blogs van alle sessies die ik heb gevolgd.

 

Marcom14 over deze sessie:
Storytelling is niet nieuw. Het is wel de kracht van de betere engaging campagnes. Waar middelen en mixen veranderen verandert ook de impact van storytelling. De ideale mix is ware storytelling met een doordachte contentstrategie. Welkom in de wereld van visual storytelling, cross mediale doorvertelling en multichannel contentmarketing.

Een interessant onderwerp in de volle hoofdzaal van Marcom. Patrick Petersen sprak vooral over de What (producteigenschappen, motief) en Why (emotie, beslissing) en gaf enkele sprekende voorbeelden waaruit duidelijk de verschillen tussen beiden naar voren kwam. Een daarvan was Philadelphia, die naast de producten benoemen (what) vooral inspireert met recepten (why).

 

 

What versus Why:

  • Emoties > Informatie: beeld in plaats van tekst, recepten in plaats van producten
  • Likeability: laten zien, social proof
  • Narrative: gaat over wie je bent (Who)
  • Positieve emoties: zoals bij de campagne #fiestagram