Serious business! Dat is de titel van het zesde onderzoek naar de social media inzet van 75 topmerken: Social Media Monitor 6.

De belangrijkste conclusie is dan ook dat bedrijven steeds professioneler omgaan met social media. Hieronder staat het complete rapport van Social Embassy en je kunt ook lezen wat Marketingfacts en Emerce van het onderzoek vinden.

Top 3

Het lijkt mij wel interessant om in te zoomen op de top 3 en waarom zij deze podiumplek verdienen.

1. KLM
Deze luchtvaartmaatschappij is enorm actief op social media en had eerder al sterke campagnes met KLM Surprise, Must See Map en Tile & Inspire. Bekijk hieronder de video van laatstgenoemde campagne.

2. ING
Ook deze bank zet social media veelvuldig in. Een belangrijke kracht van ING is de menselijke benadering van webcare. Hieronder een video over webcare bij ING.

3. Coolblue
Retailer Coolblue is iets minder bekend maar erg succesvol op social media en maakt als nieuwkomer direct het podium compleet. Het eigenzinnige bedrijf scoort vooral punten voor de videoreviews van alle producten. In de video hieronder stelt Coolbue zich voor.