Trends voor 2014 en over 5 jaar volgens het beste merk op social media in Nederland.

In Social Media Monitor 6 eindigde KLM op de eerste plaats. Daar zit dus veel kennis en ervaring en als zij iets roepen over social media verdient dat alle aandacht.

Emerce interviewde twee directeuren van de luchtvaartmaatschappij. Dat artikel diende volledig als inspiratiebron voor onderstaande opsommingen en is dan ook zeker de moeite waard om te lezen. Hieronder de samenvatting in steekwoorden.

Trends 2014 digitale media:

  • Mobiel (mobiele display advertenties en banner ads)
  • Social (nadrukkelijker online aanwezig, op meerdere platformen, zijn waar de klant is)
  • Big Data (gepersonaliseerde content)

Trend digitale media over 5 jaar groot:

  • Real time marketing (alle online marketingactiviteiten steeds specifieker op de persoonlijke situatie van de consument toegespitst)
  • Big Data geheel geïntegreerd in organisaties
  • Van een proactieve naar een voorspellende klantbenadering

Trends 2014 social media:

  • Synergie tussen sociale mediakanalen
  • Versterking on- en offline activiteiten
  • Visuele (aantrekkelijke) content
  • Lokale platformen
  • Advertised content (advertentiemogelijkheden op sociale media)
  • Online dienstverlening een belangrijke pijler

Trends social media over 5 jaar groot:

  • Nieuwe sociale media platformen
  • Uitwisselingsplatformen in plaats van statische content
  • Conversation companies (het continue gesprek tussen consument en bedrijven)